Carlo Rossi
Carlo Rossi to wino kalifornijskie. To jedna z najbardziej znanych amerykańskich marek win na świecie. Carlo Rossi jest bardzo popularnym winem ze względu na intensywny marketing.
Carlo Rossi to wino spokojne. Na rynku pojawiło się w 1974 r., kiedy to w kalifornijską rodzinę winiarską Gallo wżenił się Charles Rossi. Był on jednym z pracujących w biurze tej winiarni sprzedawców. Wino szybko zdobyło popularność. Stało się tak za sprawą łagodnego charakteru, jak również trochę dzięki oryginalnym telewizyjnym reklamom, w których do jego picia zachęcał osobiście sam Rossi. Dzisiaj to nic oryginalnego ani nadzwyczajnego, ale w latach siedemdziesiątych XX wieku taka kampania była niezwykła, a Charles był prekursorem w tym temacie.
Swego czasu Carlo Rossi było drugą pod względem sprzedaży marką w USA. W Polsce obecna jest od 1999 r. Na rynku jest 5 rodzajów: półwytrawne Carlo Rossi Red, White i Rosé oraz dwa rodzaje win wytrawnych: Cabernet Sauvignon i Chardonnay.
Jak to bywa Carlo Rossi ma wielu zapalonych zwolenników, ale też i przeciwników twierdzących, że Carlo Rossi niewiele ma wspólnego przynajmniej z tradycyjnie pojętym winem.
O gustach nie powinno się dyskutować. Każdy ma inne preferencje.
Ogólnie wiadomo, że wina kalifornijskie stanowią 90% całej produkcji win na terenie Stanów Zjednoczonych. To właśnie w Kalifornii wino stało się częścią stylu życia bardziej niż gdziekolwiek indziej w USA. Ewentualnie konkurencję w tej przestrzeni stanowić może jeszcze jedynie Nowy Jork. Ciekawostką jest fakt, że Kalifornia jest też głównym nabywcą swoich własnych win.
Najnowsze badania na rynku napojów alkoholowych w Polsce wykazują, że znajomość marek win wytrawnych i półwytrawnych wskazuje na dominującą pozycję marki Carlo Rossi. Carlo Rossi jest silnie zakorzenioną nazwą i marką w świadomości osób pijących wino. Wiele osób uważa, że Carlo Rossi to znana i lubiana marka.
Szczególnie polecamy wina kalifornijskie: Wino amerykańskie
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Wino - informacje